Dyin' ain't much of a livin'

死亡算不得什麼

收錄於1990的瓊邦喬飛個人專輯「Blaze Of Glory榮耀之光」

 

A whiskey bottle comforts me
And tells me not to cry
While a full moon says a prayer for me
I try to close my eyes

威士忌瓶撫慰了我

告訴我 別再哭了
而滿月也為我祈禱

我試著閉上雙眼


But the night's there to remind me
Of the guns and the early graves
The ghosts appear as I fall asleep
To sing an outlaw's serenade

但是夜晚依舊提醒著我

那把槍 和先前的葬禮

鬼魂總在我沉睡時閃現
唱著首首罪人的小夜曲

 


Dyin' ain't much of a livin'
When you're livin' on the run
Dyin' ain't much of a livin' for the young
Is it too late to ask for forgiveness
For the things that I have done
Dyin' ain't much of a livin' for the young

死亡算不得什麼

當你疲於奔命時

死亡在年青時 算不上什麼大事
祈求饒恕也已太晚

為了那些我犯下的事

死亡 在年青時算不得什麼


The desert's been a friend to me
It covers me by night
And a snakebite's not my enemy
But it taught me how to fight
荒漠成為了摯友

在夜晚裡遮蔽我

而蛇吻不是威脅

是教我如何生存


All this fame don't bring you freedom
Though it wears a thin disguise
When an outlaw is just a man to me
And a man has to die

名聲不會讓你自由

儘管它戴著噁心的面具

而當罪人對我來說只是個凡人時

這個凡人必須死



And I hope someone will pray for me
When it's my turn to die... PRAY FOR ME !!!

而我希望有人能為我祈禱

在我將死之際…為我祈禱!

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    NISIN寧欣 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()