STAY-BON JOVI
(Crush Demo)(Say it isn’t so)
留下
收錄在「這不是真的」單曲





Every singer's always singing about someone else
Another bleeding heart, another brand new start
But this time I'm singing all about myself
I made it be so lonely
Even my piano wants to cry
These arms weren't there to hold you
And when I was home I was miles away
Now you've got every right to go girl but I'm standing here

每個歌手總唱著別人的故事
那顆淌血的心 或另一段新的開始
但此刻我正唱著自己的故事
我讓這首歌聽來如此孤單
我的鋼琴也像在哭
我再也無法擁抱你
即使我們在同個屋簷 仍像千里之隔
現在你已有太多理由離開 但我還在這等





I'm begging you
Stay just a little longer
You've always been the one who's stronger
I can't let you go
I'm begging you stay
Stay because I need you
With every breath I breathe you
I can't let you walk away

我求求你
再待在我身邊陣子
你總比誰都還堅強
我無法讓你離去
留下 我需要你
你是我每次呼息間的仰賴
我無法就這樣看著你走遠





There are things I didn't ever say or do
Like I would die without you
Didn't mean I didn't want to
But every song I ever sang I sang for you
And every night away from you
Knowing you'd be homes what got me through
Tore up all the pictures of our wasted yesterdays
I'm fighting for tomorrow, standing here

還有好多事我未曾許諾或實現
就像我如果沒有你我會死
只是這不代表我不想承諾
但每首我為你唱的歌
每個我遠離你的夜晚
因為你在家等待我使我苦撐下去
撕毀那些我們遺棄的昔日照片吧
我會留在這裡 為明日繼續奮鬥








I'm begging you
我求求你…









Stay just a little longer
You've always been the one who's stronger
I can't let you go
I'm begging you stay
Stay because I need you
With every breath I breathe you
I can't let you walk away

再一次機會
你總是比誰都還堅強
我無法放手
我只求你留下
因為我需要你
你是我每次呼息的仰賴
我無法眼睜睜看著你走遠







Stay, I know I've done you wrong
It'd be easy to move on
I'm telling you, I'm begging you, I'm pleading, I'm screaming
Stay just a little longer
You've always been the one who's stronger
I can't let you go
I'm begging you stay
Stay because I need you
With every breath I breathe you
I can't let you walk away
Stay, come on, come on, come on, come on, come on
Stay just a little longer
You've always been the one who's stronger
I can't let you walk away

留下吧 我知道我錯了
我們可以繼續下去
我告訴你 我求求你 我懇求著 尖叫嘶吼
只為求你留久些會
你總是比誰都要堅強
我不能讓你離開
我求你留著
因為我如此需要你
你是我的空氣啊
我無法讓你就這樣走遠
留下 來吧
再給我次機會
你永遠都是最堅強的那個人
我不會讓你離去…








───


邦喬飛在兩千年前後可說是達到了事業最高分峰,一億歌迷掛保證的榮耀,還有緊接著的CRUSH、BOUNCE,尤其是CRUSH更可說是邦喬飛跨越千年的分水嶺作品,這次翻譯的[STAY]相較之下算是比較簡單、小品的作品,鋼琴味反而佔得很重...

沒有收錄在正式專輯CRUSH的理由其實應該大家很容易猜到,從一億歌迷掛保證就能夠知道他們其實真的非常多產,但不會每一首都收錄在正式專輯中(那可能得挑戰ROLLING STONE或者甲蟲們的紀錄...)

因此僅僅收錄在非主打的SAY IT ISN'T SO單曲盤裡。(單曲盤也真有夠多的,IT'S MY LIFE、謝謝你愛我、ONE WILD NIGHT都有出單曲,這首也出..可見這個時期算是重新聚首的邦喬飛是如此多產)

看看CRUSH這張,比STAY優秀作品太多了,嚴格來說這張已經完全偏向流行搖滾了...。而STAY的編曲風格其實沒有那樣地,該怎麼說,商業嗎?看看IT'S MY LIFE,你就知道為什麼會靠這首歌在台灣一炮而紅...

不想有遺珠之憾,因此就在聽到STAY的第一時間就翻譯了歌詞...很簡單,不過第一段就很吸引人了,簡單有力的吸引。


大家可以去YOU TUBE視頻找「Bon Jovi - Stay」搜尋視頻,是首不錯的小作品



只是個人評論編曲的風格真的有些怪...TONE跳得太快了,和其他CRUSH的作品比較起來真的有格格不入的感覺。
arrow
arrow
    全站熱搜

    NISIN寧欣 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()