Someday-Long Road
那天-收錄於2003年作品-漫漫長路
Nickelback
五分錢


Someday
那天





How the hell'd we wind up like this
And why weren't we able
To see the signs that we missed
And try to turn the tables
I wish you'd unclench your fists
And unpack your suitcase
Lately there's been too much of this
But don't think it's too late

天曉得一切會怎樣結束
為什麼我們又無能改變
看看我們錯過的那些事
我試圖改寫以往的敗績
希望你能鬆開緊握的拳
將一切重擔卸開
最近這種事太多
但別以為這一切都遲了












Nothing's wrong
Just as long as you know that someday I will
Someday, somehow
I'm gonna make it alright
But not right now
I know you're wondering when
You're the only one who knows that
Someday, somehow
I'm gonna make it alright
But not right now
I know you're wondering when

沒有哪裡出錯
只要你了解 有一天我將會離去
那一天 無論如何
我會讓一切如故
但不是現在實現
我懂你想預知未來
這些事只有你明白
有一天 無論如何
一切會照常運作下去
但不是現在
我知道你想預測何時得面臨這些











Well I'd hope that since we're here anyway
That we could end up saying
Things we've always needed to say
So we could end up staying
Now the story's played out like this
Just like a paperback novel
Let's rewrite an ending that fits
Instead of a Hollywood horror


好吧我只希望從現在開始
我們能在結局前說出一切
那些我們總得說明的一切
我們能在結局時說
現在故事演完了
就像本平裝小說
我們可以重譜個漂亮結局
刪掉好萊塢那些狗血劇情











Nothing's wrong
Just as long as you know that someday I will
Someday, somehow
I'm gonna make it alright
But not right now
I know you're wondering when
You're the only one who knows that
Someday somehow
I'm gonna make it alright
But not right now
I know you're wondering when
You're the only one who knows that

沒有哪裡出錯
只要你懂 有那樣一天我得離開
某一天 無論如何
這一切都會如故運轉下去
但不會是現在
我知道你想窺視未來
你是唯一懂我的人









How the hell'd we wind up like this
And why weren't we able
To see the signs that we missed
And try to turn the tables
Now the story's played out like this
Just like a paperback novel
Let's rewrite an ending that fits
Instead of a Hollywood horror

天曉得結局為什麼是這樣
為什麼我們又無力去改寫
看看那些措手不及的事
我們會反敗為勝
現在故事即將進入尾聲
劇情卻像小說般的平庸
我們來寫個適合我們的結局
把那些好萊塢狗血通通剔除









Nothing's wrong
Just as long as you know that someday I will
Someday, somehow
I'm gonna make it alright
But not right now
I know you're wondering when
You're the only one who knows that
Someday somehow
I'm gonna make it alright
But not right now
I know you're wondering when
You're the only one who knows that
I know you're wondering when
You're the only one who knows that
I know you're wondering when


沒有什麼差錯
只要你能夠了解 有天我會離開
某天 以任何方式
生活會重上軌道
但不會立刻恢復
我知道你想問神命運如何下去
你是唯一知道這事的人
有一天 無論如何
我保證一切都會照舊
但需要時間等待
我懂你想預測的心
猶如只有你能懂我
我知道你想問命運究竟會怎樣下去
只有你能明白這心情
我懂你想問命運如何種種










這是首對我很重要的歌..
給品康,給我,給知道這件事的人


最後7天了,加油
撐下去就好
arrow
arrow
    全站熱搜

    NISIN寧欣 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()