Wedding Day
結婚日
BON JOVI

為了下篇小說/漫畫而先翻譯放著的資料
This ain't a love song的B SIDE














Wedding Day




Today you'll pick up all the pieces
And get on with your life
All I can hope is that you're happy
'Cause today you're someone else's wife

今日你收拾一切
踏上了你選的路
我只希望你能快樂
因為今日你將與他步上紅毯









Right now I wish that I could turn back
And beg the hands of time
For the days that I remember (oh baby)
The days when you were mine

即使到了現在 我還是希望時間能夠倒流
奢望還能把握住當時的遺憾
我還記得那些日子 噢寶貝
你曾屬於我的時光














And if I never said I love you
It's cause the words got in the way
我從未說過愛你
那是因為不願耽了你的前程


Now all I do is say I'm sorry
Sorry I missed your wedding day
現在我所能做的只是說聲抱歉
抱歉我錯過了你的婚禮





I'll bet you looked good at the altar
I'll bet he knew the words to say
And the angels smiled when you walked down the aisle
You both knelt down to pray
As he put his ring on your finger
I know there's just one thing left to say

我願你在聖壇前是那樣動人
我祈求他的誓言能海枯石爛
而當你走過紅毯 天使對你微笑
你們一同跪下 祈禱
當他為你戴上銀戒時
我明白 只剩一件事還未說清









All I can do is say I'm sorry
Sorry I missed your wedding day

我所能做的僅是聲道歉
抱歉我錯過了你的婚禮


So Sorry
真的抱歉








Solo












You won't be walking through the door anymore
You won't be sleeping in this bed anymore
Tho' I swear I see your shadow waltz across my floor
And I don't know if I can take it
Should we ever meet again
Cause I know that we'll be strangers
When he introduces friends

你不會再走入我的房門
你不會再睡在這張床上
儘管我看到了你的影子在這徘徊不去
但我並不確定若與你相遇我能否神色自若
因我明白 我們將形同陌路
他也會如此為我們介紹彼此


I tried to make it to the church now baby
A broken heart got in the way

我真的試著想去教堂 寶貝
但心卻碎了遍地









All I can do is tell you I'm sorry
Sorry I missed your wedding day

我所想告訴你的是 我真的很抱歉
抱歉 我錯過了你的婚禮




I really hope you're happy baby

我衷心祝福你能夠快樂 寶貝




Tho' it's killing me to say
All I can do is say I'm sorry
Sorry I missed your wedding day

儘管心如刀割
我也只能說我很抱歉
抱歉 我錯過了你的婚禮




Sorry I missed your wedding
抱歉 我錯過了你的婚禮








I'm sorry I missed your wedding day
我真的很抱歉 我在你這樣重要的日子缺席





I'm sorry I missed your wedding day
我是如此抱歉 缺席你的婚禮











I'm sorry I missed your wedding day
我真的很抱歉 錯過了你的婚禮

















這首歌是算中前期的作品,但是能夠聽到瓊那招牌的嘶吼聲,真的是首很棒的作品
從家長拿給我聽的時候就喜歡上這首歌了,但是一直找不到適當的機會去介紹

當初沒有看歌詞的時候,光是聽就覺得非常有味道...
尤其是這段

All I can do is say I'm sorry
Sorry I missed your wedding day

我所能做的僅是聲道歉
抱歉我錯過了你的婚禮


So Sorry
真的抱歉




JBJ的嗓音是很沙啞性感,但是這裡卻很恰當地詮釋這首歌的情感
似乎是哭泣卻又硬要說祝福的話,那樣子的掙扎刀割



也許當初他和桃樂絲那複雜的情感路,他的朋友DOBBY就是這樣子想吧








以後我自己會用到這首歌,所以先翻譯起來放著,順便和大家一起分享囉
arrow
arrow
    全站熱搜

    NISIN寧欣 發表在 痞客邦 留言(2) 人氣()